Followers

Tuesday, September 28, 2010

MENDEKATI MASYARAKAT LUAR DENGAN PROGRAM UNIVERSITI

salam semua...kepada sesiapa yang melawat blog saya....... 


    Untuk pengisian kali adalah tentang bila saya mendekati masyarakat luar...semasa majlis pelacaran Pra-Expoconvo10 UMP di Kuantan Parade iaitu sempena Konvokesyen yang ke-5... expoconvo10 kali ni bertemakan " Inspiration Through Intelectual Journey". Majlis konvokesyen UMP kali ke-5 ini akan diadakann di UMP Kampus Gambang... tarikhnya pula pada 9 0ctober 2010.. tetapi expoconvo10 ni bermula dari 6 Oktober 2010 sehingga 10 Oktober 2010... bermula hari rabu sehingga ahad.. macam-macam jenis acara sukan , permainan dan pertunjukan diadakan...tapi yang paling best Konsert anjuran K-saintis UMP sempena 1 STAGE 1MALAYSIA.. Konsert ni adalah konsert amal bagi memberi sumbangan dan  membantu mangsa banjir Pakistan dan Tabung Amal UMP, konsert 10 oktober 2010 , 8.30 pm-11.30 pm , di Dewan Komplek Sukan UMP ( artis yang hadir Black Mentor 4, Sixth Sense dan In-Team)
     




  gambar: semasa rehat kat kaunter pra-pelancaran Expoconvo10 di kuantan perade, jadi promoter

    Tahun lepas saya datang ke expoconvo ni sebagai pengunjung sahaja, tapi tahun 2010 ni saya sebagai AJK Logistik Expoconvo10.. mencuba dan mencari pengalaman menguruskan perjalanan program.. terlibat dengan pergurusan tertinggi universiti... ianya sesuatu pengalaman yang sangat berharga. Dapat ilmu pengurusan dan sebagainya.. 

bermacam-macam acara yang diadakan semasa pelancaran Pra-Expoconvo tu.. antaranya Demo silat, mewarna kanak-kanak, Kid fasyion show, teka silang kata, karoake dan bawa bola pingpong dalam sudu..

 
antara gambar MC kita semasa program ...





tempat demo silat sini la.. meriah jugak tengok demo silat.... yang nampak putih tu kertas mewarna kanak-kanak yang di susun selepas demo silat.   



antara penonton yamg hadir semasa majlis pelancaran dari kecik sehingga atuk pun ada datang tengok.. yang meriah semasa fasyion show la.. kelakar tengok kanak-kanak possing bergambar, ibu bapa pun turut serta bagi sokongan kepada anak masing-masing  



peserta sedang sibuk merwarna kertas masing-masing... sangat meriah masa tu... 


juara pertandingan mewarna kanak-kanak... mana tidaknya di nampak bijak tau.. chinese boy. mama dia siap bawa 3 balang pensel warna. kreatif pula budak ni.. agaknya dah biasa masuk pertandingan mewarna ni


banyak sebenarnya gambar yang saya nak ambil, tapi tu la.. kamera hanpone kecik je.. dah la bateri nak habis.. kacau je.. nak kena beli satu kamera digital nieh... yang ok la.. tp tidak la mahal sangat sampai ribu ringgit.. hanya untuk ambil gambar semasa program yang saya sertai.. baru lah ada banyak gambar dapat tunjuk, baru la seronok nak cerita kat sini..

2 comments:

  1. ni mesti hari ahad ari tu punye kn.. x de gmbar demo keR?

    ReplyDelete
  2. nasa amik tp gambar kamera lain... ada banyak minta dengan bob ea...

    ReplyDelete