Followers

Tuesday, June 18, 2013

Nikah Koboi ..

Assalamualaikum...

Al-kisah hari ini.. bermula dengan senyum..tenang sampai ke petang. Maklumlah final exam susah habis, masa untuk berjimba-jimba la kan. Makan cukup hati senang, sebab ada duit..bisnes.. bisnes... kalau tak ada duit, celaru beb.. " Kalau tak makan, tak boleh buat kerja". 

Ada la sepetang bersama AE "bukan nama sebenar ". Orangnya minat cerita Teduhan Kasih TV3 tu la.. Dah nak kawin si hero dalam cerita tu. Teringin nak kawin jugak..dia. gelak-gelak, gurau ..  dan secara spontan ajak kita kawin koboi. Pun boleh....koboi pun koboi lah..
ON aje abang....hahaha

Nikah koboi yang tokey maksudkan adalah perbelanjaan majlis nikah rendah. Buat majlis nikah tu kecik-kecik je, tak mewah ..jimat kos. Maklumlah semua naik harga sekarang, event tambang bas pun naik 30%.. Sadis betul , nak nikah pun susah sekarang ni. Buat apa majlis besar-besar , cukup syarat ada wali (ayah,baba,papa,dady etc.),saksi, imam/kadi,.. jamuan sikit jemput sedara dan kawan-kawan jadi la. Mewah sangat buat pa..? KOBOI je katanya..buat ringkas/jimat je majlis tu.


" AE....awak best.. hahaha... ",.. kaki berjalan macam kita,


google
dan JANGAN KITA NIKAH KOBOI macam kes kat bawah ni .

Kahwin Sindiket/kahwin koboi

Kebiasaannya, kahwin koboi atau kahwin sindiket sebegini merujuk pada perkahwinan yang dijalankan di kawasan sempadan Thailand atau di mana-mana kawasan lain di Malaysia oleh satu kumpulan atau orang perserorangan yang tidak mendapat kebenaran menjalankan upacara pernikahan daripada pihak berkuasa kerajaan. Kebiasaannya, kumpulan atau orang perseorangan ini akan menyediakan segala kemudahan untuk pasangan melangsungkan perkahwinan termasuk menyediakan saksi dan wali bagi pihak perempuan.
Masalah akan timbul kerana perkahwinan ini diragui kesahihannya dan tidak dapat didaftarkan kerana surat perakuan nikah yang dikeluarkan adalah palsu. (2dayblogger.com)


p/s : jalan terus ke depan.. moga maju.. terus melangkah..AE :)

3 comments:

  1. hehehe..cikda tak minat TK..

    ReplyDelete
  2. looo...dah tu nape ramai ngat pompuan lain minat..nape ea ?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum.

    Kita sikit pun tak pernh tgk teduhan kasih. Tak tau la kenapa tak tgk, adik kta yg lelaki tu, kemaheng kata citer tu best,hik3

    Sebut pasal kawen ni awok, kita pun harap dpt bersederhana je la nnti bila tiba msanya. Abah kita pernh gurau, masak bihun grg je nanti bila kenduri, tergelok kita.

    Tapi, takda salahnya pun kan?? Kita je yang terikut sgt adat, beria buat smpai 5,6 lauk pauk bila majlis knduri..pastu tgk, rmai makan tak habis, dah membazir..

    ReplyDelete