Followers

Wednesday, November 7, 2012

PEREMPUAN mulot manis


Assalamualaikum... Bismillah..


sehat ke anda sekalian... biasa dengar tak .. " perempuan mulot manis, memang tak boleh percaya"

Ada atau biasa dengar kan kata-kata " Lelaki mulot manis , memang tak boleh percaya ".. memang pun.
kebanyakan macam tu..tapi tak semua. Ada juga yang tokey tak setuju. Bila cakap je laki mulot manis, anggap dah macam je semuanya jahat dimata perempuan. jarang sangat kita dengar. " perempuan mulot manis, memang tak boleh percaya".. rasa macam janggal sikit kan.. kalau macam ni..
" perempuan mata duitan, memang tak boleh percaya"..keh3.. tidak pun macam ni.. " perempuan mulot longkang, muka je lawa...tapi teruk"... adui.. hahahaha.. Jangan marah yer.. tidak semua macam ni. ada yang bagus, ada yang tidak..


"ikhlas atau jujur.. manis mulot lelaki...siapa tahu.. kau tau ker?? " Hanya Allah yang tahu.. 

Mungkin perempuan dah biasa terkena dengan perkara atau janji mulot manis dari lelaki...

" I janji... i akan nikah dengan U.. hanya U sorang je...i ada sekarang "...keh3.... biasa tak ?...biasa la kan...
tak pun macam ni.. 


" i suka dekat U je..., mana ada orang lain dalam hati i.. "..keh3....


itu janji-janji manis lelaki terhadap perempuan...

Janji-janji perempuan terhadap laki macam mana pulak ya... aish.... dop biasa dengar..
ada tak sesiapa boleh bantu..?
" aduhh...guane ni.. dop reti nak buat ayat orang perempuan...."..uweekkk

cepat..!!!... siapa boleh tolong...? 

sangat tertarik kalau perempuan cakap

" i kan dah ada abang...buat apa cari orang lain lagi... abang je yang ada dalam hati baby.." auuww..baby la sgt!!!..

" hubby..i love u... hubby... baby syg sgt2...., sanggup ke hubby tunggu baby sampai habis belajar..?

kesian pakwe .. tunggu ler sampai lebam bijik mata rindu ke awek simpan semua kenangan yang ada selama perkenalan.Maklum la awek jauh.. Sabah nuh pergi ngaji unibersiti. Habis je belajar si awek...

" saya minta maaf..., saya ada pilihan hati yang lain..." ..

setelah perempuan berjanji dan tidak ditepati.. sedih la geng kawe, maka keluarlah ayat ni

" Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu.Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi."


- Maxim Gorky- pun cakap macam ni:

“Kebahagiaan selalu terlihat kecil jika anda hanya memegangnya di tangan anda, tetapi jika anda melepaskannya, anda akan belajar betapa besar dan berharganya kebahagiaan tersebut.”


 menangis mata darah dah tak guna pakwe eh.. baik mu cari je.. bersepah lagi awek dalam dunia ni..lawa, comel...agama baik.. ada semo.. jangan pilih hak pelik-pelik sudah la.. pilih yang boleh jaga kita sakit demam, boleh didik anak-anak, tahu jaga maruah dan hal agama.. 
kita pun kena JADI MOLEK JUGAK LAH!!!.. JANGAN TAHU PILIH PEREMPUAN HAK MOLEK JAH... LELAKI PUN KENA BAGUS JUGAK.. BERSEDIA...
BARU ADIL , PEREMPUAN BAIK.. LELAKI BAIK.. yer tak?

apa pun yang pernah berlaku dalam hidup kita ada pengalaman. mengajar kita erti kehidupan dan perhubungan sesama manusia. belajar erti setia, jujur dan kasih sayang. siapa tahu jodoh dan takdir masa depan...tiada siapa yang tahu..  harus bersedia dan jadi " COOL"..bila hadapi perkara macam ni. biasakan diri dengan masalah..sebab hidup kita kan lebih matang dengan cara mengatasi.. dan paling penting " Redha " itu wajib...

manis betul nieh!!..:)


ohoii... Janji Ditepati!!!...





p/s: mak ayah dia dah setuju kalau kami nikah awal, dan berpesan..jangan lupa  tolong mak ayah sebelum dan selepas nikah... kih3..  restu dah ada.. pitih jah tak dop...adoi.. nak nikah macam mana ni... bikin gempak!!.. ke guane...?

2 comments:

  1. hehe..mcm2 duania skrg nie..smoga slmt nikah ye. :)

    ReplyDelete