Followers

Sunday, May 6, 2012

HATI YANG BERKATA-KATA,MULUT SENYAP JE MAKA JADILAH MENGAROTT!!!

ASSALAMUALAIKUM...

BISMILLAH.............

HAI..Semua kawan-kawan blogger...fuhh.. dah naik sarang semut api dah blog TOKEY.. seminggu ni sangat sibuk. sibuk dengan test, dengan project study, sibuk dengan program kampus... ni pun ada lagi yang tak selesai...nak kena buat lagi dan lagi... assignment tak payah cakap..setiap minggu ada saja yang baru.. paling kurang 3 assigment seminggu... 2 report kimia seminggu... homework exercise....hoi...hoii...... bukan nak mengeluh apa yang sedang belajar tapi nak cerita apa yang kami alami setiap 24/7.......:)

kat kampus...tidak ada orang nak marah, tak ada orang nak tegur, tak ada orang peduli apa yang kita buat...selagi tidak menyusahkan orang lain.... pandai-pandailah bawa diri.. KALAU KITA RAJIN, KITA AKAN DAPAT KEBAIKAN... KALAU KITA DEKAT DENGAN AGAMA, KITA AKAN DEKAT DENGAN SYURGA....tak lah mudah jadi kejutan budaya....

kat kampus tak macam kat rumah... kat rumah mak,ayah ada tolong tegur...makan minum pun ada orang sediakan... kat kampus kena pandai cari makan sendiri..

kejayaan kita mungkin didorong oleh sesuatu perkara sama ada ibu bapa, kawan-kawan atau seseorang yang menjadi inspirasi. Dia sangat berlawan, perempuan mungkin didorong oleh lelaki dan LELAKI MUNGKIN DIDORONG OLEH SEORANG PEREMPUAN :) ia bagaikan CATALIST yang mempercepatkan atau menguatkan sesuatu reaksi/tindakbalas namun tidak mengambil bahagian dalam tindakbalas tersebut.. hhaaaa..keluar dah istilah kimia tu. 

AKU PERLUKAN KEKUATAN.... 
bila rindu pada mak.. sangatlah rindu. ada cuti tapi nak balik tak boleh, sangat masa terhad. di ikotkan boleh tapi komitmen pada kampus..orang dikampus memerlukan tenaga kerja yang saya. 
pepagi lagi 5/5/2012 jam 6.12am telepon mak.. bertanya khabar.

apa yang dikongsi adalah: yang paling best SAYA dapat panggilan dari Syarikat Gas di Johor.. Project Manager telepon dari office untuk tanya pasal kepastian position kerja Gas Engineer Supervisor/ setaraf.tapi masa ni hanya untuk internship je.. bila grad nanti baru boleh mohon berkerja betul.  macam-macam project manager tu tanya pasal saya. situasi macam di temuduga melalui telefon je. mak cukup gembira dengan berita tu.
DOAKAN SAYA..:)

HANYA MAK JADI KEKUATAN SAYA SEKARANG....
JANGAN LUPA KASIH IBU WALAU JAUH MANA KITA BERADA
BIAR KITA JAUH PADA JASADNYA, ASALKAN PADA JIWANYA SEPERTI MELEKAT DAN DIBAWA KEMANA-MANA SAJA

MAK PESAN: kalau nak cari pasangan, biarlah dia yang boleh anggap mak sama seperti ibu kandungnya sendiri. ..haha.. mak macam bagi lampu hijau nieh!!...
*kadang-kadang sempoi jugokk mak ...hahaha

setakat nak sembang boleh la...kalau nak ada pasangan sekarang mungkin tidak kot... :) 
malas nak pikir.

berkawan ramai dengan orang tak apa, berkasih tu biarlah satu. barang yang lepas jangan dikenang.memaafkan itu senang, melupakan sesuatu itu susah.
 

 





PERGI KENDURI RUMAH KAWAN KEPADA KAWAN

yang part ni..dah 2 kali pergi kenduri. sampai je tempat majlis terus terjah tempat makan. haa maklumlah jauh perjalanan. perut pun lapar.
lepas makan...jadi photographer kejap..tapi kamera DSLR orang punya!!!..ishh.. nak milik sendiri tak cukup duit nak beli... tak apa lah... mungkin akan datang.. :)

PERGI JALAN BANDAR dengan kawan-kawan
lalu sebelah kedai barangan kemas
lelaki pun nak beli jugak ke..? tak lah..saja tengok-tengok cuci mata.. 
member yang dah berpasangan tanya : eh..beli la yang perak tu...couple ring/cincin tunang..cantik uuhh... 
tokey : okey2...aku try dulu..* memang padan la weh...seyes cantik molek...tapi...sapo nak jadi tunang aku..? hahaha..seme gelak2...
member yang dah berpasangan : amoi dalam kedai tu ada.....kikiki
tokey : nanti ada calon yang suka kat aku baru aku beli...tak pe...tahun depankan dah last year..hahaha... 

lalu kedai eletronik tv
kat sini saja tengok-tengok tV nak beli untuk mak. nak hadiahkan kat dia.. nak beli yang 32 inci pun ok kot.. LCD. harga pun ok.. RM999..hahahaha.. SONY BRAVIA!!!!!
kena tunggu duit cukup dulu yer.... :)

*baik beli hadiah TV kat mak dulu dari beli hadiah ke orang lain .... yang cincin nak bg ke awek...lekkluhhhhh!!! eheheheee


P/S: KITA SUSAH NAK DAPAT CINTA , SEBAB APA...? 
SEJAUH MANA HUBUNGAN KITA DENGAN ALLAH TA'ALA....?
SEJAUH MANA CINTA KITA PADA ALLAH TA'ALA...?
ADILKAH KITA ? 
 NAK MEMOHON ADA CINTA SEDANGKAN KITA TIDAK MENCINTAI PENCIPTANYA....
kasih ibu hingga ke syurga... :)

No comments:

Post a Comment